ضدويروس Norton 360


Norton 360 شركت سايمنتك يك نرم‌افزار آنتی‌ويروس را معرفی می‌كند. كه علاوه بر خصوصيات معمولی موجود در چنين نرم‌افزارهايی دارای يك مدل Backup برای امنيت داده‌ها می‌باشد. نرم‌افزارهای آنتی‌ويروس امروزه بايد با خطرهای مختلفی دست و پنجه نرم‌ كنند . Symantec Norton 360 می‌خواهد به عنوان يك جعبه كامل اين تكليف را انجام دهد.

پس از نصب ابتدا يك Update به صورت اتوماتيك صورت می‌پذيرد. پس از آن تمامی مشكلاتی كه به عنوان يك ديسك در كامپيوتر شما توسط Norton 360 پيدا می‌شوند، تحت بررسی قرار می‌گيرند و روی آنها كار می‌شود. مدل backup دايركتوری‌های استاندارد ايمن كرده و يك Systemoptimize و يك Search برای كل سيستم صورت می‌پذيرد. در هاردهايی با حافظه زياد اين عملكرد حدودا 2 تا 3 ساعت طول می‌كشد. سعي كنيد. اين عملكرد Optimize را پايان نبخشيد چرا كه در اين صورت هر بار به شما پيغام اخطاری داده خواهد شد.

چهار گزينه موجود در صفحه اصلی به عنوان محرك‌هايی برای كار با اين برنامه جواب خود را به درستی پس داده‌اند. در زير منوها گاهی اوقات سررشته كار از دست انسان در می‌رود. اين نرم‌افزار كيفيت قابل قبولی را ارائه می‌كند و تمامی ويروس‌های موجود در ليست سايت www.wildlist.org را شناسايی می‌كند.

دستبرد شخصی ممكن نيست:

در هنگام پيدا شدن يك ويروس به كاربر اطلاع داده می‌شود، اما به او اجازه داده نمی‌شود كه در انجام كار تغييری ايجاد كند. نرم‌افزار گفته شده سعی می‌كند فايل پيدا شده را به صورت خودكار از ويروس‌ها جدا كند. اگر چنين كاری غيرممكن بود، فايل ويروسی شده را پاك كرده و يادر دايركتوری قرنطينه نگهداری می‌نمايد.

در هنگام بازسازی يك فايل كاملا بايد مراقب بود چرا كه Norton 360 فايل‌های بازسازی شده را ديگر بررسی و چك نمی‌كند.

يك راه حل Online-Backup جالب:

با كمك مدل backup فايل‌ها به راحتی، ايمن می‌شوند . توجه داشته باشيد كه بحث تنها بر روی درايوهای محلی نيست. در هنگام نصب نرم‌افزار، به كاربر يك Norton- Account برای يك Online Backup-server داده می‌شود كه در آنجا می‌تواند فايل‌های مهم خود را تا حداكثر دو گيگابايت انبار كند.

چكيده: Norton 360 تمامی ويروس‌ها را بدون هيچ مشكلی پيدا می‌كند. از عملكردهای بهينه شده می‌توان Optimize و ايمنی سيستم را نام برد.

جايگزين:

نرم‌افزار F-Secure كه آنتی‌ويروس می‌باشد و در سايت www.f-secure.de قابل دريافت است. از چندين موتور آنتی‌ويروس استفاده می‌كند، اما دارای عملكرد backup نمی‌باشد.

ارزشيابی:
بازدهی 50 درصد نمره - 1,5
خدمات 35 درصد نمره -2,5
استناد 5 درصد نمره - 2,5
نصب 5 درصد نمره - 2,5
توقعات سيستم 5 درصد نمره - 2,5
نمره كل 1,9

عرضه كننده: Symantec
لينك وب: http://www.symantec.com
قيمت: 70 يورو
سيستمهای عامل: ويندوز ايكس پی، ويستا
حافظه لازم: حدودا 345 مگابايت