با پایان یافتن مراسم گروه بندی رقابتهای یورو 2012 تیمهای حاضر دراین رقابتها، حریفان خود را شناختند.



به گزارش شبکه ایران،مراسم گروه بندی رقابتهای یورو 2012 دقایقی پیش در ورشو به پایان رسید. در گروه 3 این دوره ایتالیا، تیمی که خیلی‌ها معتقدند در جام جهانی آسان‌ترین گروه نصیب‌اش شده با صربستان و اسلونی، همگروه شده تا کار سختی برای صعود به مرحله نهایی یورو 2012 داشته باشد.
در گروه یک این رقابت‌ها نیز ترکیه ، آلمان و اتریش همگروه شدند. پرتغال هم در هشتمین گروه بار دیگر در دانمارکی همگروه شده که در مرحله مقدماتی جام جهانی مانع صعود مستقیم‌اش به مرحله نهایی این بازی‌ها شد.
اسپانیا، قهرمان دوره قبلی این رقابتها با جمهوری چک و اسکاتلند در یک گروه قرار گرفت و انگلیس در گروه هفتم می‌بایست مصاف جذابی را با همسایه‌اش یعنی ولز انجام دهد.
در مراسم قرعه کشی رقابت‌های یورو 2012 که با میزبانی مشترک اوکراین و لهستان برگزار خواهد شد بیگنیو بونیک، اسطوره فوتبال لهستان و آندری شوچنکو و اولگ بلوکین، به عنوان نماینده های اوکراین، بخشی از مراسم قرعه کشی را عهده دار بودند.
51 تیم حاضر در این رقابتها در 6 گروه شش تیمی و سه گروه 5 تیمی تقسیم شده اندو این دور رقابت‌ها از سپتامبرسال 2010 تا نوامبر 2011 به طول خواهد انجامید.

گروه بندی این رقابتها بدین ترتیب است:

گروه A
آلمان-ترکیه-اتریش-بلژیک-قزاقستان-آذربایجان

گروه B
روسیه –اسلواکی-جمهوری ایرلند-مقدونیه-ارمنستان-آندورا

گروه C
ایتالیا-صربستان-ایرلند شمالی-اسلوونی-جزایر فارو

گروه D
فرانسه-رومانی-بوسنی و هرزگوین-بلاروس-آلبانی-لوگزامبورگ

گروه E

هلند-سوئد-فنلاند-مجارستان-مولداوی-سن مارینو

گروه F
کرواسی-یونان-رژیم صهیونیستی-لتونی-گرجستان-مالت

گروه G
انگلیس-سوئیس-بلغارستان-ولز-مونته نگرو

گروه H
پرتغال-دانمارک-نروژ-قبرس-ایسلند

گروه I
اسپانیا-جمهوری چک-اسکاتلند-لیتوانی-لیختن اشتاین