سالانه ۱۳ میلیون نوزاد در جهان زودتر از موعد مقرر به دنیا می آیند
هر سال حدود ۱۳ میلیون نوزاد پیش از موعد مقرر در جهان به دنیا می آیند و از این تعداد بیشتر از یک میلیون آنها در ماه اول تولد جان خود را از دست می دهند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از فرانس پرس ، بر اساس تحقیق موسسه خیریه “مارچ آف دیمز”، این مشکل اساسا مربوط به کشورهای در حال توسعه است، با آنکه تولد های زودهنگام در آمریکا در طول ۲۵ سال گذشته ۳۶ درصد افزایش یافته ، اما بیش از ۸۵ درصد کل تولد های زودرس در آفریقا و آسیا اتفاق می افتد.
در این مطالعه تولد هایی که در کمتر از ۳۷ هفته کامل بارداری صورت می گیرد، تولدهای زودهنگام محسوب شده است.
نویسندگان این مطالعه می گویند: در حالی که سوء تغذیه و وضعیت پایین بهداشتی می تواند عامل بسیاری از تولدهای زودهنگام در کشورهای در حال توسعه باشد، اما در آمریکا عواملی از جمله بالا رفتن سن بارداری زنان به بعد از ۳۵ سالگی و استفاده بیشتر از روش های کمک بارداری علت افزایش تولدهای زودهنگام در این کشور است.
تولدهای زودهنگام یک مشکل بزرگ در سراسر جهان است که از لحاظ عاطفی ، جسمی و مالی هزینه هایی را بر خانواده ها، نظام های پزشکی و اقتصاد کشورها تحمیل می کند.
تنها در آمریکا هزینه سالانه مراقبت از نوزادان نارس و مشکلات سلامتی وابسته به آن سالانه به بیش از ۲۶ میلیارد دلار می رسد.