دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: عطارد سیاره ای آهنی است

  1. #1
    دوست آشنا
    نوشته ها
    732
    ارسال تشکر
    3,225
    دریافت تشکر: 1,320
    قدرت امتیاز دهی
    33
    Array

    پیش فرض عطارد سیاره ای آهنی است

    اطلاعاتی که از آخرین پرواز کاوشگر مسنجر ناسا به دست آمده است نشان می دهد سیاره عطارد بسیاری آهنی تر آز آن چیزی است که دانشمندان قبلا متصور بودند. به گزارش خبرگزاری مهر، کاوشگر مسنجر ناسا موفق شده است منابع غنی از تیتانیوم و آهن را بر روی سطح سیاره عطارد کشف کند این در حالی است که اطلاعاتی که در گذشته با کمک تلسکوپهای زمینی به دست آمده بود نشان می داد مقادیر کمی از آهن در لایه هایی از سیلیس در بخشهای درونی این سیاره نهفته شده است.
    به دلیل عظمت حجم فلزاتی که در عطارد کشف شده است، دانشمندان اکنون بر این باورند اکثر لایه های داخلی این سیاره از آهن پوشیده شده اند کاوشگر مسنجر لایه های آهنی را چسبیده به لایه های تیتانیوم مشاهده کرده است.
    شین سولومون- مدیر پروژه عطارد اعلام کرد: نتایج این پروژه می تواند نظریه پردازان را به خود مشغول نگاه دارد عنصر آهن عنصری است که معمولا مواجهه با آن در سیاره های دیگر امری عجیب به شمار می رود، همین امر باعث می شود ژئوشیمیدانان و سنگ شناسان سناریوی جدیدی را برای تمامی پدیده هایی که به تازگی در عطارد کشف شده اند، ارائه کنند همچنین نظریه هایی که در رابطه با چگونگی شکل گیری عطارد ارائه شده اند نیز باید این اطلاعات جدید را در ساختار خود بگنجانند.
    برخی از این نظریه ها بر این باورند که عطارد بقایای هسته جرم کیهانی است که لایه های خارجی خود را طی برخوردی کیهانی در اوایل تاریخ جهان از دست داده بوده است.
    اطلاعات جدید از سومین و آخرین پرواز مسنجر در نزدیکی سیاره عطارد به زمین ارسال شده است این اطلاعات تنها نیمی از اطلاعاتی است که مسنجر می توانسته جمع آوری کند زیرا درست قبل از نزدیک شدن به سیاره اختلالی در منبع انرژی این کاوشگر باعث شد در کسب اطلاعات دچار مشکل شود.
    با این همه مسنجر تا کنون توانسته است در حدود 98 درصد از این سیاره را تحت پوشش عکسهای خود قرار دهد و تصاویری با وضوح بالا از سطح آن به ثبت برساند از خصوصیات جدیدی که در این مناطق کشف شده اند منطقه ای درخشان است که حفره ای غیر طبیعی را محصور کرده است و گمان می رود منطقه ای آتشفشانی بوده باشد.
    همچنین حفره ای برخوردی و دو حلقه ای و جوان با وسعتی تقریبا 290 کیلومتر در عطارد مشاهده شده است که البته جوان به زبان سنگ شناسان به معنی چند میلیارد سال است اما در مقایسه با دیگر حفره های دیده شده در عطارد این حفره چندین میلیارد سال جوانتر به شمار می رود.
    بر اساس گزارش بی بی سی، مسنجر در عین حال اندازه گیری های جدیدی از اتمسفر عطارد ارائه کرده است، ابرهای نازکی از اتمها که تحت تاثیر فعالیتهای خورشیدی و برخوردهای میکرو شهابسنگها تشکیل شده اند.

    منبع : " خبرگزاري مهر "

  2. کاربرانی که از پست مفید *میترا* سپاس کرده اند.


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پلوتون دوباره سیاره می‌شود!
    توسط هیوا در انجمن اخبار نجوم
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 28th July 2009, 08:34 PM
  2. بزرگترین سیاره فرا خورشیدی کشف شد
    توسط ریپورتر در انجمن اخبار نجوم
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 10th July 2009, 06:13 PM
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 5th January 2009, 04:31 PM
  4. سیاره اورانوس
    توسط ریپورتر در انجمن اموزش نجوم و اختر فیزیک
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 31st December 2008, 08:31 AM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •