دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: جراحي زيبايي ،از واقعيت تا اتلاف پول و عوارض جسمي

  1. #1
    یار همیشگی
    رشته تحصیلی
    فناوری اطلاعات
    نوشته ها
    4,871
    ارسال تشکر
    5,092
    دریافت تشکر: 3,299
    قدرت امتیاز دهی
    0
    Array

    Wink جراحي زيبايي ،از واقعيت تا اتلاف پول و عوارض جسمي

    گزارش خبرنگار ايرنا ،‌اينگونه جراحي ها با به تيغ سپردن بيني - مهمترين عضو تنفسي -شروع مي شود اما اين راه بي پايان تازه شروعي است براي ديگر جراحي ها و تکميل جراحي اول.
    دراين ميان رواج آگهي هاي مربوط به جراحي هاي زيبايي هر روز بخش اعظمي از صفحات تبليغات صدها روزنامه ،مجله، ماهنامه و نشريات مختلف را به خود اختصاص مي دهد.
    " زيبايي بيني - جوان سازي صورت بدون جراحي"، زيبايي سينه - حذف چربيهاي زائد بدن بدون جراحي و بيهوشي،- کاشت موي طبيعي قابل رشد - ليزر موهاي زائد پوست"، نمونه هايي از صدها آگهي تبليغاتي است که در جرايد و سايتهاي مختلف به چشم مي خورد.
    براساس يک گزارش ، بيني ، شکم و جراحي سينه اکنون بالاترين آمار جراحي هاي زيبايي در کشور را به خود اختصاص مي دهند.
    علاوه براين ، دهها سايت تجاري به عنوان شاهراه اطلاع رساني براي ايجاد نياز و تب کاذب در افراد براي روي آوردن به اينگونه اقدامات فعال هستند.
    زماني اين جراحي اختصاص به قشر موسوم به مرفه داشت اما اکنون تب اين گونه جراحي ها بويژه بيني و پلک چشم و گونه کاشتن درميان اقشار مختلف ، آنقدر بالا گرفته که حتي افراد کم درآمد نيز به جرگه متقاضيان اين نوع جراحي ها پيوسته اند .
    اکنون درميان هنرپيشگان سينما، تئاتر و بويژه تلويزيون و مجريان مختلف شبکه هاي تلويزيوني وماهواره اي کمتر کسي ديده مي شود که جراحي بيني يا حداقل يک نوع از جراحي هاي زيبايي را تجربه نکرده باشد . آنها براحتي از پشت دوربين هاي پرزرق وبرق وسريالهاي مختلف تلويزيوني خود راهمچون ويتريني در معرض ديد عموم قرار مي دهند.
    بيني چسب زده ديگر تنها نماد يک جراحي لازم و ضروري در صورت فرد نيست ،دراطراف خود روزي نيست که کسي را با اين علامت نبينيم اما اينکه اين فرد تا چه ميزان شرايط پزشکي و علمي لازم را براي اين جراحي داشته واقعيتي است که کمتر در نگاه متقاضي اين گونه جراحي ها و افراد ديگر جامعه ديده مي شود.
    دکتر ابراهيم رزم پا دبيرعلمي دومين کنگره بين‌المللي " راينولوژي " ايران پيشتر با اعلام هشدار نسبت به افزايش چشمگير جراحي بيني در سنين زير 18 سال ، مد را از مهمترين دلايل همه گير شدن اين نوع جراحي دانست وگفت: چشم‌و‌هم‌چشمي و شاخص بودن بيني و صورت به علت نوع پوشش در کشور، تمايل به انجام اعمال جراحي زيبايي بيني و صورت را افزايش داده؛ بطوري که ايران بالاترين آمار اعمال جراحي زيبايي بيني را در جهان داراست.
    اين در حاليست که وي تصريح کرده است :اعمال جراحي غيرضرور در سنين پايين ريسک و عوارض بيشتري دارد.
    به گفته وي "برخي نقايص مادرزادي و ضايعات ناشي از تصادفات و ضرب‌ديدگي‌هاي بيني بهتر است در سنين پايين ترميم شود. در مواردي هم که انحراف شديد تيغه با انسداد بيني، مشکلات تنفسي را براي فرد ايجاد مي‌کند، براي جلوگيري از عوارض بعدي بهتر است، جراحي در همان سنين پايين انجام شود که البته در اين موارد هدف بيشتر جنبه درماني عمل است. "
    وي تصريح کرد: اعمال جراحي صرفا به خاطر تغيير شکل ظاهري بيني در سنين پايين‌تر توصيه نمي‌شود، چون با توجه به رشد بيني و صورت نتيجه عمل پايدار نخواهد ماند و به علاوه ممکن است انجام اين گونه اعمال به رشد بيني و صورت هم آسيب بزند.
    يک فوق تخصص جراحي زيبايي بيني نيز در اين زمينه گفت : ضعف شاخص هاي فرهنگي سبب شده تا گرايش مردم در کشور به انجام جراحي هاي زيبايي که درصدر آن جراحي بيني است افزايش يابد.
    دکتر "رفيع پرنيا" در گفت‌وگو با خبرنگارايرنا ميزان مراجعه براي جراحي بيني در کشوررا بسيار زياد دانست و گفت:اين درحالي است که پزشک بر اساس تعهدي که دارد بايد نياز فرد به عمل جراحي زيبايي بيني و ياصورت را تشخيص دهد و نبايد اين امر را به عهده درخواست کننده بگذارد.
    اين متخصص خطاب به همکاران پزشک و متخصص خود دراين زمينه گفت :پزشک نيز درعين حال نبايد هنگام مراجعه افراد براي اعمال جراحي زيبايي، مستمع بدون تصميم باشد، بلکه بايد براي انجام عمل جراحي زيبايي ابتدا نياز واقعي فرد را تشخيص داده و به فرد متذکر شود.
    پرنيا ادامه داد: اکنون جراحي زيبايي بويژه جراحي بيني و پلک چشم براي برخي افراد به عنوان نياز کاذب مطرح است و آنها با مراجعه به پزشکان خواستار جراحي مي شوند که در واقع به آن نياز ندارند.
    وي گفت: جراحان و پزشکاني که بر اصول حرفه اي پايبند هستند نبايد صرفا به درخواست مراجعه کنندگان خود در اين زمينه و آن هم بدون درنظر گرفتن معيارهاي پزشکي توجه کنند بلکه بايد بر اساس تعهدي که در ابتداي فعاليت خود به جامعه و به خود داده اند ، نخست اين درخواست را از نظر پزشکي بررسي کرده و اگر انجام جراحي براي فرد محرز ، لازم و ضروري بود مبادرت به اين کار کنند.
    وي در باره دلايل افزايش جراحي زيبايي بيني در کشور گفت : يکي از عوامل گرايش ايرانيان به عمل جراحي زيبايي بيني، ضعف فرهنگي است، البته رفاه نسبي در اين زمينه نيزنقش مهمي دارد.
    عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي اروميه تصريح کرد: اصولا در ميان جراحان زيبايي، چنانچه فرد نيازي به عمل نداشته باشد، او را عمل نمي‌کنند.
    پرنيا درباره سطح دانش جراحان زيبايي ايران با ديگر نقاط دنيا نيز گفت: جراحان زيبايي ايران جزو متبحرترين جراحان دنيا بوده و حتي از برخي کشورهاي اروپايي و آمريکا نيز جلوتر هستند.
    اکنون بسياري از پزشکان معتقدند : بيش از 50 درصد افرادي که براي جراحي پلاستيک مراجعه مي‌کنند، ‌از نظر پزشکي نيازي به جراحي ندارند اما به علت چشم و هم‌چشمي‌هاي بسيار اصرار به اين کار مي‌کنند.
    درعين حال براساس آمار انجمن جراحان پلاستيک و زيبايي ايران درحال حاضر کمتر از170 جراح متخصص در زمينه پلاستيک و زيبايي درکشور مجوزفعاليت قانوني دارند در حاليکه اکنون تعداد زيادي ازجراحان دراين حوزه بويژه جراحي بيني غيرتخصصي فعاليت مي کنند.
    علاوه بر اين جراحي هاي زيبايي غير ضرور هزينه هاي زيادي را هم به فرد ، هم به خانواده و هم به جامعه تحميل مي کند.
    اکنون که کشور راه توسعه را درپيش گرفته و بايد از تمامي امکانات خود دراين زمينه بهره ببرد ،جلوگيري ازاتلاف منابع انساني و اقتصادي وهمچنين امکانات پزشکي کشور در مسيري غير ضروري نظارت بيشتر دستگاههاي مربوطه را طلب مي کند.


    گزارش: مريم شفيعي

  2. کاربرانی که از پست مفید Victor007 سپاس کرده اند.


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 161
    آخرين نوشته: 9th November 2009, 09:05 PM
  2. طبيعت در فرهنگ اسلام و معماری
    توسط hossien در انجمن مهندسی معماری
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 16th October 2009, 12:28 AM
  3. چه کساني نبايد جراحي‌ زيبايي کنند؟
    توسط MR_Jentelman در انجمن پوست
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: 7th October 2009, 09:29 PM
  4. اختلالات دارویی و عوارض جانبی داروها
    توسط MR_Jentelman در انجمن داروسازی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 28th August 2009, 01:40 PM
  5. پاسخ ها: 15
    آخرين نوشته: 11th November 2008, 08:49 AM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •