دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: محاسبات ریاضی می گوید: سیاهچاله وجود ندارد!

  1. #1
    کاربر جدید
    رشته تحصیلی
    فیزیک هسته ای
    نوشته ها
    58
    ارسال تشکر
    7
    دریافت تشکر: 120
    قدرت امتیاز دهی
    598
    Array

    پیش فرض محاسبات ریاضی می گوید: سیاهچاله وجود ندارد!

    تصور بر این بود که سیاهچاله ها با رمبش ستاره های عظیم و در حال مرگ شکل می گیرند، گرانش این اجرام کیهانی به حدی قوی است که حتی نور هم نمی تواند از چنگال آنها فرار کند، اما دانشمندی بتازگی با استفاده از فرمول های ریاضیاتی ثابت کرده که سیاهچاله وجود ندارد.

    دانشمندی از دانشگاه کارولینای شمالی با فرمول ریاضی اثبات کرد که سیاه چاله ها وجود ندارند، در واقع از نظر او غیر ممکن است که یک ستاره در نقطه تکینگی سقوط کند و تبدیل به سیاهچاله شود.
    به گزارش بیگ بنگ، استاد فیزیک دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل “لورا مرسینی” طی یک مطالعه جدید با تلفیق مکانیک کوانتومی و نسبیت عام، با استفاده از فرمول های ریاضیات ثابت کرد که هیچ چیزی مانند یک سیاه چاله نمی تواند وجود داشته باشد. مدتهاست که سیاهچاله ها تخیل عموم را مجذوب خود نموده و مرکز توجه بوده اند، آنها انتهای ناشناخته ها هستند – تاریک ترین، سیاه ترین و چگالترین اجرام کیهان که حتی نور هم قادر به گریز از گرانش آنها نیست؛ و اگر تمامی اینها به حد کافی شگفت انگیز نیست باید این عبارت را به آن اضافه کنیم که : “سیاهچاله ها وجود ندارند”.

    “مرسینی” گفت: زمانی که یک ستاره در انتهای عمرش تحت گرانش شدید خود رمبش می کند و می میرد یک نوع اشعه معروف به «اشعه هاوکینگ» آزاد می کند. گسیل چنین تابشی به کاهش جرم ستاره می انجامد؛ آنقدر که چگالی چندانی برای ایجاد سیاهچاله پس از فشرده شدن آن باقی نخواهد ماند. پیش از آنکه سیاهچاله ای بتواند بوجود آید، این ستاره ی در حال مرگ قبل از تشکیل یک سیاه چاله متورم شده و منفجر می شود، بنابراین نه تکینگی و نه افق رویدادی حاصل نخواهند شد.

    به گفته “مرسینی”یک ستاره در انتهای عمرش تحت گرانش شدید خود رمبش می کند و از خود تابش گسیل می کند، اما هیچ وقت به سیاهچاله تبدیل نمی شود.
    دهه ها بود که تشکیل سیاهچاله را نتیجه رمبش ستاره غول آسا تحت گرانش خود تا یک نقطه – تکینگی در فضا می دانستند؛ غشایی نامرئی بنام افق رویداد (Event horizon) این نقطه را احاطه نموده و عبور از این مرز نامرئی – بدلیل قدرت بالای گرانشی سیاهچاله – هیچ بازگشتی در پی نخواهد داشت. در سال ۱۹۷۴، استیون هاوکینگ به کمک مکانیک کوانتومی نشان داد که سیاهچاله ها تشعشع ساطع می کنند. از آن زمان این راهنمای اصلی دانشمندان در یافتن محل احتمالی سیاهچاله ها بوده است. این مطالعه جدید که در ArXiv ارائه شده، تمامی تفکر پیشین ما از سیاهچاله ها را تحت تاثیر خود قرار داده و جالب این است اگر درست باشد، نظریه بیگ بنگ هم به چالش کشیده می شود.

    نویسنده و ترجمه: ســام – بیگ بنگ

  2. 2 کاربر از پست مفید majid313mirzaei سپاس کرده اند .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 7th February 2014, 08:35 PM
  2. اندروید ۴٫۴٫۲ هم از راه رسید
    توسط vahid5835 در انجمن اخبار تلفن همراه
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 12th December 2013, 11:35 AM
  3. 10 روش افراد موفق برای رسیدن به رویاهایشان
    توسط محمد نظری گندشمین در انجمن روانشناسی موفقیت
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 13th August 2013, 02:28 AM
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 23rd March 2013, 02:05 PM

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •