دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: معرفی کارت های گرافیک gtx 770 کمپانی های مختلف

  1. #1
    همکار تالار سخت افزار
    نوشته ها
    293
    ارسال تشکر
    103
    دریافت تشکر: 1,332
    قدرت امتیاز دهی
    4137
    Array
    mamad79's: خواب آلود

    پیش فرض معرفی کارت های گرافیک gtx 770 کمپانی های مختلف

    روز گذشته کمپانی انویدیا رسماً کارت گرافیک جدید GTX 770 را معرفی کرد و اندکی بعد، کمپانی های مختلف تولیدات خود بر پایه این کارت گرافیک را معرفی کردند. GTX 770 از پردازنده گرافیکی با معماری GK104 استفاده میکند که بسیار شبیه GTX 680 فعلی است، اما فرکانس پایه و حداکثر پردازنده گرافیکی به ترتیب به 1046 و 1085 مگاهرتز افزایش پیدا کرده است. مقدار حافظه گرافیکی دو گیگابایت با فرکانس کاری هفت گیگاهرتز است و بعید نیست مدل چهار گیگابایتی آن نیز ارائه شود.
    پردازنده گرافیکی دارای 1536 هسته CUDA بوده و رابط حافظه نیز همانند GTX 680 از نوع 256 بیت است که باعث میشود پهنای باند حافظه به 224 گیگابایت در ثانیه برسد. توان مورد نیاز از طریق اتصالات شش پین و هشت پین تامین میشود و سیستم برق رسانی کارت گرافیک برای تامین توان مورد نیاز فرکانس های بالاتر این کارت گرافیک در مقایسه با GTX 680 تقویت شده است. قیمت این کارت گرافیک 399 دلار است.
    Asus
    ایسوس همچنان به خنک کننده DirectCU II خود پایبند بوده و برای کارت گرافیک جدید GTX 770 نیز از این خنک کننده بهره برده است. حداکثر فرکانس کاری پردازنده گرافیکی در این مدل به 1110 مگاهرتز میرسد و مقدار حافظه گرافیکی دو گیگابایت است. خنک کننده دارای لوله های انتقال حرارت آلومینیومی بوده و از دو فن 80 میلیمتری بهره میبرد. طبق ادعای ایسوس قدرت خنک کنندگی Direct CU II 20 درصد بهتر از خنک کننده استاندارد است. مدار رگولاتور این مدل ده فاز بوده و به کمک ابزار GPU Tweak نیز میتوان آن را اورکلاک نمود.
    EVGA
    EVGA یک نسخه با خنک کننده ACX برای کاربران حرفه ای در نظر گرفته است که شامل دو فن بلبرینگی (با عمر کاری 12 سال) و هیت سینکی با 40 درصد سطح تماس بیشتر در مقایسه با خنک کننده استاندارد است و طبق گفته EVGA کارایی آن 15 درصد بهتر از نمونه خنک کننده استاندارد است. یک صفحه در پشت کارت گرافیک نیز در نظر گرفته شده که میتواند در کاهش گرمای ماژول های حافظه و MOSFET ها مفید واقع شود.
    Gainward
    قدرتمنترین کارت گرافیک از سه گانه GTX 770 این کمپانی از پسوند Phantom استفاده میکند که دارای فرکانس پایه 1150 و حداکثر فرکانس 1202 مگاهرتز است. مقدار و فرکانس حافظه گرافیکی نیز مانند نمونه استاندارد بوده و تغییری نداشته است. سیستم خنک کننده نیز به نحوی طراحی شده تا کاربر بتواند هر فن را جدا کرده و تمیز نماید. همچنین هشت لوله انتقال حرارت و پایه مسی نیز به دفع بهتر گرما کمک خواهد کرد.
    این کمپانی ابزاری به نام ExpertMode نیز در نظر گرفته است که به اورکلاکر ها کمک خواهد کرد تا کارت گرافیک را به راحتی اورکلاک نمایند. همچنین این کمپانی یک نمونه چهار گیگابایتی از GTX 770 نیز ارائه کرده است.
    Galaxy
    گلکسی یک نسخه اورکلاک شده از GTX 770 با خنک کننده ای متفاوت ارائه کرده است. این خنک کننده دارای دو فن، لوله های انتقال حرارت با روکش نیکل و هیت سینک آلومینیومی تیره رنگ (برای حفظ ظاهر زیبا!) است.
    KFA2 نامی کمتر شناخته شده در دنیای کارت های گرافیک است که البته از زیر مجموعه های Galaxy به شمار می آید و شامل کارت های گرافیک خاص این کمپانی است. کارت گرافیک اورکلاک شده با نشان KFA2 دارای خنک کننده ای متفاوت (مشابه کارت گرافیک Galaxy) و دو گیگابایت حافظه گرافیکی هفت گیگاهرتزی است. این کارت گرافیک GTX 770 EX OC 2GB نام دارد.

    Gigabyte
    گیگابایت یکی از اولین کمپانی هایی بود که از GTX 770 خود پرده برداری کرد. یک نسخه از این سری مجهز به خنک کننده معروف Windforce ارائه شده که شامل سه فن بسیار کم صدا و پنج لوله انتقال حرارت میشود. فرکانس پایه هسته گرافیکی 1137 مگاهرتز است که میتواند به حداکثر 1189 مگاهرتز برسد.
    Inno3D
    Inno3D علاوه بر یک نمونه استاندارد، یک نسخه اورکلاک شده با خنک کننده تغییر یافته نیز ارائه کرده است. این مدل تنها اندکی نسبت به نمونه استاندارد اورکلاک شده و فرکانس پایه و حداکثر آن به ترتیب 1068 و 1110 مگاهرتز است. مقدار حافظه گرافیکی و فرکانس کاری آن همچنان مشابه نمونه استاندارد است.
    msi
    کمپانی msi از همان ابتدا قدم ها را محکم برداشته و دو مدل Lightning و Gaming را معرفی کرده است. هر دو مدل دارای خنک کننده Twin Frozr IV مجهز به دو فن هستند و سیستم حذف گرد و غبار آن با چرخش معکوس فن ها، گرد و غبار را از میان سیستم خنک کننده تخلیه میکند.
    نسخه Lightning برای اورکلاکر ها در نظر گرفته شده و دارای محلی برای خواندن ولتاژ و قابلیت افزایش ولتاژ است و امکان افزایش ولتاژ بخش های مختلف کارت گرافیک نیز در آن وجود دارد. این مدل دارای دو گیگابایت حافظه گرافیکی با فرکانس استاندارد بوده و فرکانس هسته گرافیکی در حالت استاندارد 1150 و حداکثر 1202 مگاهرتز است.
    نسخه Gaming نیز دارای نرم افزاری اختصاصی برای افزایش کارایی گرافیکی در بازی ها است. به کمک این نرم افزار میتوان حالت Eco Mode برای کاهش توان مصرفی و نویز را فعال ساخت و یا در حالت High Performance تعداد فریم های کسب شده در بازی را افزایش داد (در این حالت فرکانس پایه 1098 و حداکثر فرکانس هسته گرافیکی به 1150 مگاهرتز میرسد). همچنین گیمر ها به کمک نرم افزار Predator میتوانند از بازی خود فیلم گرفته و با دیگران به اشتراک بگذارند.
    Palit
    کمپانی Palit نیز سه محصول از سری GTX 770 به محصولات خود اضافه کرده است. فرکانس کاری هسته گرافیکی کارت گرافیک GTX 770 JetStream 2GB این کمپانی نسبت به GTX 770 استاندارد ده درصد افزایش داشته است. به گفته سازنده، خنک کننده این سری تا 9 دسیبل ساکت تر و 15 درجه سانتیگراد خنک تر از نمونه استاندارد است. این خنک کننده شامل پایه مسی و سه فن با پره های TurboFan است و از مدار رگولاتور هشت فاز در ساختار آن استفاده شده است.
    همچنین این کمپانی یک نسخه 4 گیگابایتی از سری JetStream نیز معرفی کرده است که از فرکانس های کاری استاندارد بهره میبرد. کارت گرافیک معمولی GTX 770 این کمپانی نیز همچنان از یک خنک کننده متفاوت با سه فن بهره میبرد که البته ساختار آن با سری JetStream متفاوت است.
    Zotac
    کمپانی زوتاک سه مدل کارت گرافیک GTX 770 معرفی کرده است که همگی از سیستم خنک کننده متفاوتی در مقایسه با نمونه استاندارد بهره میبرند که Dual Silencer نام دارد. در نسخه AMP! Edition فرکانس حافظه به 7.2 گیگاهرتز افزایش پیدا کرده است. همچنین زوتاک به همراه این سری بازی Splinter Cell Conviction و Splinter Cell Double Agent را نیز ارائه میدهد. در ضمن دارندگان این سری از کارت های گرافیک میتوانند نسخه جدید این بازی (Splinter Cell Blacklist) را نیز پس از عرضه دانلود نمایند (البته این بازی ها ممکن است تنها برای برخی از بازار ها در نظر گرفته شده و در برخی از کشورها ارائه نشود).

  2. 9 کاربر از پست مفید mamad79 سپاس کرده اند .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •