دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: جدول پخش مستندهاي ايراني

  1. #1
    یار همیشگی
    رشته تحصیلی
    مکانیک - طراحی جامدات
    نوشته ها
    3,892
    ارسال تشکر
    3,247
    دریافت تشکر: 14,584
    قدرت امتیاز دهی
    29855
    Array

    پیش فرض جدول پخش مستندهاي ايراني

    جدول پخش مستندهاي ايراني شبكه مستند سيما اعلام شد.

    به گزارش رجانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، اين مستندها بر اساس درخواست مخاطبان شبكه مستند از ميان ساير مستندهاي شاخص ايراني انتخاب شدند و طبق برنامه زير در ايام نوروز به روي آنتن مي روند:



    خاور خانم (زمان پخش : 28 اسفند 91- ساعت 11): «خاور خانم» را کاوه حدادی ساخته است و درباره زنی است که خانه‌اش در ارتفاعات شمال ایران را تبدیل به یک رستوران می‌کند و از این راه با ایجاد کارآفرینی یک تحول اجتماعی و اقتصادی در منطقه کوچک زندگی‌اش به وجود می‌آورد.



    فرهاد به روايت آييش (زمان پخش: 29 اسفند 91- ساعت 11): مستند «فرهاد به روایت آئیش» را مختار نامدار ساخته و نگاهی متفاوت خواهد داشت به زندگی فرهاد آئیش، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران



    سرزمين پدري (زمان پخش: 29 اسفند 91- ساعت 11): مستند «سرزمين پدري» به کارگردانی عبدالستار كاكايي درباره زيبايي هاي خطه ايلام است. با استفاده از تصویربرداری هوایی زيبايي هاي استان ایلام را به تصوير مي كشد. همچنين در كنار روايت تاريخچه اين استان، وضعيت جغرافيايي آن نيز مرور خواهد شد. تصویربرداری «سرزمين پدري» طی سه سفر در فصل زمستان و بهار و با كمك يك هواپيماي كوچك انجام شده است . و از جذابيت هاي آن مي توان به نمايش مناطق جنگی از میمک تا فکه در اين مستند اشاره كرد.



    كرانه هاي اروند (زمان پخش: 1 فروردين 92- ساعت 11): «كرانه‌هاي اروند» ساخته حبيب علواني شهرهاي اروند و آبادان، خرمشهر، مينوشهر و فرهنگ مردم و آثار باستاني آنجا و نحوه زندگي مردم را به نمايش مي‌گذارد. همچنين در اين مستند گزارشي پيشينه و تاريخ شهر آبادان و محصولات اين شهر و لنج سازي به تصوير كشيده مي‌شود.



    مارهاي ايراني (زمان پخش: 2 فروردين 92- ساعت 11) : این مستند توسط سید حسین صافی ساخته شده است که در نوع خود یکی از بی نظیرترین مستدهای حیات وحش ایران می باشد و گونه هاي مختلف مارهاي ايراني را دستمايه خود قرار داده است.



    تاراز (زمان پخش : 3 فروردين 92- ساعت 11): مستند «تاراز» توسط فرهاد ورهرام به مدت ۵۵ دقيقه در فاصله سال‌هاي ۱۳۶۶ ـ ۱۳۶۷ ساخته شده است. «تاراز» درباره عشاير كوچ‌رو بختياري است كه در دو استان خوزستان (منطقه گرمسير) و چهارمحال و بختياري (منطقه سردسير) زندگي مي‌كنند. يكي از مسيرهاي كوچ اين عشاير «تاراز» نام دارد كه نام كوهي است كه سرچشمه رودخانه كارون از دامنه‌هاي آن عبور مي‌كند.



    خوزستان (زمان پخش: 4 فروردين 92- ساعت 11): اين مستند روايتي ديگر از زيبايي هاي سرزمين ايران و اين بار از نگاه ارد زند است. اين مستند زيبايي هاي فرهنگي، طبيعي و تاريخي اين استان را به تصوير مي كشد.



    روايتي از مشروطه (زمان پخش: 5 فروردين 92- ساعت 11): «روایتی از مشروطه » ساخته سعید تارازی روایت گر مکان هایی است که انقلاب مشروطه در بستر آن جان گرفته و رخ داده اند و قصد دارد اتفاقات آن دوران را پس از گذشت سال ها در نگاهی جدید مورد بررسی قرار دهد. تهران ،تبریز، چهارمحال بختیاری، رشت و قزوین شهرهايي هستند كه ماجراي مشروطه در آن ها در اين مستند ، دنبال مي شود.



    شهر زير زميني (زمان پخش: 6 فروردين 92- ساعت 11): «شهرهای زیرزمینی» ساخته امير نيك يار و با اجراي محمدعلي اينانلو سفري دارد به شهر زيرزميني نوش آباد كاشان. شهر زیر زمینی (اویی) که در زیر بافت شهر نوش آباد بصورت دست کن ایجاد شده و چندین هزار متر وسعت دارد از عمق 4متری تا عمق 18متری زمین فضاهای متعددی از جمله اطاق راهرو و چاهها و کانالهای زیادی برای در امان ماندن از دست اشرار کنده شده است.این معماری بی نظیر با این شکل ساختاری در جهان منحصر به فرد بوده و تاکنون با توجه به آثار به دست آمده در کاوش های باستان شناسی قدمت آن به قبل از اسلام بر می گردد که در دوره های مختلف تاریخی کاربرد نظامی و دفاعی داشته است.



    اگر عزت به قهوه خانه نیاید (زمان پخش: 7 فروردين 92- ساعت 11): «اگر عزت به قهوه خانه نیاید» ساخته فرشاد فداييان درباره‌ي قهوه‌خانه‌ای در یک آبادی است، مکان امن پیران آن آبادیست و قهوه‌چی آن قهوه‌خانه، همبازی گریز آنان از مرگ‌های قریب الوقوع.»



    بر كرانه هاي پارس (زمان پخش: 8 فروردين 92- ساعت 11): مستند « بر کرانه های پارس» ساخته شهرام درخشان که منتخب جشنواره سینما حقیقت است و در دومین جشن خانه سینما، در سه بخش بهترین کارگردانی، پژوهش و تهیه کنندگی نامزد دریافت تندیس جشنواره بود، به خلیج فارس می پردازد و سیر تاریخی رویداد های آن را مرور می کند و در کنار این سیر تاریخی زیبایی های خاص این خلیج را به تصویر می کشد.



    همسران حاج عباس (زمان پخش: 9 فروردين 92- ساعت 11): همسران حاج عباس، داستان زندگي دو پيرزن به نامهاي سکينه و نيم تاج است که در خانه اي قديمي در شهر قزوين زندگي مي کنند. آنها همسر مرد متوفي به نام حاج عباس هستند که سالها پس از مرگ همسرشان، بدون داشتن فرزند با يکديگر زندگي مي کنند. اين فيلم ، داستان زندگي آنها در کنار هم است .اين فيلم تاکنون در جشنواره هاي خارجي و متعددي حضور داشته و بر اساس فيلمنامه اي از محسن عبدالوهاب و کارگرداني وي در سال 1380 توليد شده است .




    اليمايي ها، حاكمان كوچ نشيني (زمان پخش: 10 فروردين 92- ساعت 11): اين مستند كه ساخته جمال اسكويي است به تاريخ قوم اليمايي مي پردازد و بر مبناي شواهد به جا مانده از اين قوم كوچ نشين اسرار شگفت انگيز تاريخ سرزمينمان را برملا مي كند. تمدن الیمایی یکی از حکومت های محلی منطقه خوزستان در دوران انتقال قدرت از بین سلوکیان به پارتیان محسوب می شود.



    خليج فارس (زمان پخش: 11 فروردين 92- ساعت 11): اين فيلم مستند، به حقانيت نام «خليج فارس» و تلاش نافرجام برخي كشورها براي تغيير اين نام تاريخي و هميشه جاودان مي پردازد. عوامل توليد فيلم مستند «خليج فارس» به اين شرح هستند: نويسنده و كارگردان: اُرد عطارپور، پژوهشگران: اَُرد عطارپور، سعيد مليح، تصويربردار: رضا تيموري، صدابردار: احمد طايي، تدوينگر: سعيد خدارضايي، گويندگان متن: شهرام درخشان، اُرد عطارپور، آهنگساز: كيوان كيارس، مجري طرح و تهيه‌كننده: اُرد عطارپور.



    دكتر جناب (زمان پخش: 12 فروردين 92- ساعت 11): «دکتر جناب» ساخته منوچهر مشیری روایت گر زندگی دکتر کمال الدین جناب، استاد ممتاز فیزیک و پایه گذار علوم تجربی در ایران است . موسیقی این مستند را سعید انصاری ساخته است . تدوین بر عهده علیرضا تحویلدار بوده و علی اصغر برهانی به عنوان تصویر بردار با این اثر همراهی کرده است . همچنین عصمت شاکری تهیه کنندگی این مستند را بر عهده دارد.



    خانه ايوب (زمان پخش: 13 فروردين 92- ساعت 11): «خانه ایوب» ساخته فرشاد فداییان که منتخب جشنواره جام جم در بخش مستند کوتاه نیز بوده است، روایت یک روز از زندگی و کار یک خانواده را به تصویر می کشد. خانواده ای روستایی که سال هاست در جنگل زندگی می کنند و برنج کاری دارند.



    صد سالگي (زمان پخش: 14 فروردين 92- ساعت 11): «صد سالگی» ساخته منوچهر مشیری به مناسبت صدمین سال تولد زنده یاد پروفسور محمد حسن گنجی ـ پدر جغرافیای نوین و بنیانگذار هوا‌شناسی در ایران ـ ساخته شده است. این فیلم روایتگر یک روز از زندگی این دانشمند است که در فضایی سرشاراز نشاط وانرژی کوچه پس کوچه‌های زندگی و خاطراتش را مرور می‌کند.



    يك خواب و صد بيداري (زمان پخش: 15 فروردين 92- ساعت 11): «يك خواب و صد بيداري» ساخته سيد حامد حسيني به جنگ 33 روزه مي پردازد و وقايع آن از زاويه نگاه يك كودك به تصوير كشيده شده است، نگاهي كه شايد در اين اتفاقات كاملا جدي و سياسي كمتر به آن عنوان يك سوژه مستند محض پرداخته شده است.



    حيات در حياط (زمان پخش: 16 فروردين 92- ساعت 11): اين مستند به معماري ايراني بخصوص معماري حياط هاي مرکزي در خانه هاي قديمي ايران مي پردازد و سعي دارد رابطه و کاربرد اين حياط ها را با زندگي مردم و ارتباط آن با اندروني خانه ها را به تصوير بکشد. در ضمن اين مستند با استفاده از ساختار بازسازي در بخشي از اثر ميهمان انسان هايي از دنياي امروز خواهد بود که قرار است بعد از پوشيدن لباس هاي مربوط به دوره تاريخي خانه ها و همچنين زندگي کوتاهي در اين فضا، از تجربيات خود از اين سفر تاريخي بگويند.




    آشوبم آرامشم تویی
    به هر ترانه ای سر می کشم تویی
    بیا که بی تو من غم دو صد خزانم

  2. کاربرانی که از پست مفید م.محسن سپاس کرده اند.


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 19
    آخرين نوشته: 31st March 2013, 04:54 PM
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 7th August 2012, 12:32 AM
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 9th May 2010, 04:51 PM
  4. پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 22nd December 2009, 10:43 AM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •