1- قانون گسترش (توسعه):

قدرت یک نام تجاری ، نسبت معکوس با گسترش آن دارد.
شورلت : در گذشته یکی از پر فروشترین اتومبیلهای آمریکایی بوده است. در سال ۱۹۸۶ ، شعبه فروش اتومبیلهای شورلت شرکت جنرال موتورز۱۷۱۸۸۳۹ اتومبیل به فروش رساند ، اما این تلاش برای رضایت همه گروهها ، موجب شد که مفهوم و نفوذ نام تجاری نادیده انگاشته شود. امروزه ، میزان فروش اتومبیلهای شورلت ، سالیانه تعداد۱۰۰۰۰۰۰ است ، و در بازار فروش ، از اتومبیلهای فورد عقب مانده است .

۲- قانون اختصار :

زمانی که دامنه تمرکز خود را محدود می سازید ، بر قدرت نام تجاری خود می افزایید.
قهوه استاربکز: در طول مدت کوتاهی ، قهوه استارباکز به یکی از مهمترین و محبوبترین نامهای تجاری تبدیل شده است. محدود ساختن دامنه تمرکز ، به مفهوم تولید یک محصول محدود نیست . استارباکز، سی نوع قهوه مختلف را عرضه می کند.


۳- قانون معروفیت :
تولد یک نام تجاری از طریق معروفیت و شهرت آن شکل می گیرد و نه از طریق تبلیغات .
بادی شاب : آنیتا رادیک،" بادی شاب " را در سال ۱۹۷۶ افتتاح کرد. هدف از گشایش این مکان ، ارائه لوازم آرایشی " طبیعی " ساخته شده از مواد کاملا خالص و اولیه بود ، تاثیرآنها بر روی حیوانات نیز آزمایش نشده بود ، اما ساختار این لوازم آرایشی ، کاملا مناسب افراد اجتماعها و محیطهای گوناگون طراحی شده بود . تقریبا بدون هیچ تبلیغاتی – با جار و جنجال و هیاهوی فراوانی که در این زمینه بوجود آمد – اکنون بادی شاب به صورت یک نام تجاری تثبیت شده در تمامی جهان ، در آمده است.

۴- قانون تبلیغات :

هر نام تجاری پس از تولد ، به تبلیغات نیازمند است ، تا سالم و ماندگار شود .
لاستیک گودیر : مضمون ثابت تبلیغات لاستیکهای گودیر در طول سالها ، بدین صورت بوده است : " لاستیکهای درجه یک " .
پس چه کسی بهترین لاستیکها را تولید می کند؟ و مصرف کننده با خود می اندیشد : " به یقین ، گودیر، زیرا که پیشگام است" .

۵- قانون واژه :

برای تملک ذهن مصرف کننده و تثبیت واژه ا ی درآن ، یک نام تجاری می بایست به کوششی وصف ناپذیر بپردازد.
فدرال اکسپرس : فدرال اکسپرس ، نخستین پست هوایی است که تمرکز خود را محدود به تحویل پستی شبانه کرده است ، و موفقیت خود را مدیون این نکته است ، زیرا که کلمه " شبانه " را در ذهن مصرف کننده تثبیت کرده است . فدکس ، مترادف تحویل پستی شبانه است .

6- قانون اعتبار :
رکن اصلی موفقیت یک نام تجاری ، در ادعای اصالت آن است .
کوکاکولا : در سال ۱۹۴۲ ، تبلیغات شرکت کوکاکولا به این صورت بود :
" تنها چیزی که مانند کوکاکولاست ، خود کوکاکولاست. کوکاکولا یک نوشابه واقعی است " . در سال ۱۹۷۰ ، شرکت کوکاکولا ، شعار : " یک نوشابه واقعی " را برای یک سال تجدید کرد .

۷- قانون کیفیت :
کیفیت مهم است ، اما نام تجاری ، تنها با کیفیت ساخته نمی شود.
رولکس : رولکس به عنوان مشهورترین و پرفروشترین ساعت گرانبهای جهان شناخته شده است. آیا کیفیت این ساعت ، علت موفقیت آن است ؟ احتمالا خیر.آیا کیفیت ساعتهای رولکس بسیار بالاست ؟ احتمالا بله . آیا اهمیت دارد ؟ احتمالا خیر.

متن کامل را از اینجا مطالعه نمائید.