دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: بوئينگ 727

  1. #1
    یار همراه
    نوشته ها
    1,717
    ارسال تشکر
    367
    دریافت تشکر: 5,490
    قدرت امتیاز دهی
    91
    Array
    Isengard's: جدید151

    Arrow بوئينگ 727

    بوئينگ 727

    ---------------------------

    بوئينگ 727: هواپيماي بوئينگ 727 براي مدتي طولاني، محبوبترين هواپيماي مسافربري در دنيا بوده است. براي اولين بار اين هواپيما در دهه 1960 چند سال پيش از خواهر بزرگتر و مشهورتر خود يعني Boeing 747 به پرواز در آمد.





    بوئينگ 727 همکاري بسيار موفقي با شرکتهاي هواپيمايي در سراسر دنيا داشته است چرا که توانائي فرود آمدن در باندهاي فرودگاهي کوچکتر را داراست و در عين حال مسافتهاي متوسط را مي تواند طي کند. اين توانايي در هواپيماي مدل 727 باعث شده تا شرکتهاي هواپيمايي قادر باشند مسافران و توريستها را از شهرهاي پر جمعيت که فرودگاه هاي کوچکي دارند به مقاصد توريستي در سراسر دنيا جا به جا نمايند.



    يکي از دلايلي که به اين هواپيما توانايي فرود آمدن در باندهاي فرودگاهي کوچکتر را مي دهد طراحي منحصر به فرد بالهاي آن است. مدل 727 مي تواند سطح بالهاي خود را با باز کردن باله هاي کوچک پشتي تا دو برابر افزايش دهد و به اين ترتيب با ثبات و پايداري قابل توجهي در سرعتهاي پايين پرواز نمايد. در عين حال 3 موتور قدرتمند اين هواپيما، امکان برخاست سريع از روي باند را به اين مدل مي دهد.

    • حتي زماني که مدل 747 در دهه 1970 وارد بازار شد، شرکتهاي هواپيمايي بين المللي هنوز خواستار 727 بودند. دليل ديگر محبوبيت مدل 727 اين بود که اين هواپيما مي تواند محدوده متنوعي از پروازها با مسافتهاي مختلف را پوشش دهد. براي مثال پروازهاي اروپا، آفريقا، آسيا، استراليا، آمريکاي شمالي، جزاير کاريسبي، آمريکاي مرکزي و آمريکاي جنوبي را مي توان نام برد.



    Boeing 727 حتي براي شرکتهاي باربري هوايي و چارتري نيز محبوبيت داشت. شرکت Federal Express با استفاده از 727 در سال 1975 در واقع آغازگر بهره برداري از اين مدل در صنعت Cargo بود. شرکتهاي هواپيمايي ديگر نيز نظير Carnival Cruiselines از اين هواپيما براي جابه جايي مسافران و باربري هوايي استفاده نموده اند.



    هواپيما Boeing 727 به حدي محبوبيت پيدا کرد که گاهي از آن به عنوان DC-3 عصر هواپيمايي ياد مي شود، به اين معني که 727 هواپيمايي قابل اعتماد و تطبيق پذير و همه کاره بود که اصلي ترين بخش ناوگان بسياري از شرکتهاي هواپيمايي را تشکيل ميداد.
    در پايان قرن بيستم، هواپيماي Boeing727 هنوز بخش قابل توجهي از ناوگان هوايي بسياري از شرکتهاي هواپيمايي آمريکايي را به خود اختصاص داده بود. ولي وقايع گوناگوني اين محبوبيت را به تدريج کم رنگ تر کرد. شايد وضعيت اقتصادي پس از حوادث 11 سپتامبر را بتوان يکي از مهمترين اين وقايع نام برد که بيش از همه بر صنعت هواپيمايي ايالات متحده تاثير گذار بود. بيشتر شرکتها به سراغ هواپيماهاي دوموتوره مي رفتند تا بتوانند از اين طريق در مصرف سوخت صرفه جويي کرده و هزينه هاي خود را کاهش دهند.



    از طرف ديگر 727 يکي از آخرين مدلهايي بود که خدمه آن را 3 نفر تشکيل مي دادند که يکي از آنها مهندس پرواز است ، در حالي که در مدلهاي جديدتر وظايف اين عضو گروه پروازي به عهده سيستم کامپيوتر مي باشد.
    با وجود افزايش قيمت سوخت ، استقبال کمتر مردم از سفرهاي هوايي و هزينه هاي نگهداري و تعمير هواپيماهاي شرکت هواپيمايي Delta آخرين شرکتي بود که در سال 2003 اين مدل را از ناوگان هوايي خود خارج نمود.
    البته در حال حاضر 727 هنوز در شرکتهاي هواپيمايي تازه کار و کوچکتر و شرکتهاي باربري و چارتر مورد استفاده قرار ميگيرد و به تازگي به عنوان وسيله شخصي و خصوصي در امر حمل و نقل و جا به جايي مطرح شدهاست. شرکتهاي اصلي که تا کنون از اين مدل استفاده کرده اند عبارتند از:

    include Delta Airlines, Mexicana, Air France, American, Eastern Airlines, Viasa, Pan Am, Air Canada, Dominicana, Iberia, Avianca, Aerolineas Argentinas, British Airways, Lufthansa, ANA, Australian Airlines, Copa, Fed Ex and, among Charter Airlines, Carnival Airlines and Hapag Lloyd در عين حال همه روزه USPS (سرويس پست ايالات متحده) از اين مدل براي حمل محموله هاي پستي هوايي از شهري به شهر ديگر استفاده مي نمايد.
    رکورد فروش مدل 727 به عنوان بيشترين مدل فروخته شده در تاريخ هواپيمايي در سالهاي آغازين دهه 1990 توسط مدل 737 شکسته شد.
    در 18 ژوئن 2003، يک فروند 727 که پيش از آن بوسيله American مورد استفاده قرار مي گرفت از فرودگاه بين المللي Luanda در آنگولا به سرقت رفت، و به عقيده مسئولان اطلاعاتي ايالات متحده اين هواپيما در حال حاضر در دست تروريستها و يا قاچاقچيان مواد مخدر قرار دارد.



    منبع :
    تبیان

  2. کاربرانی که از پست مفید Isengard سپاس کرده اند.


  3. #2
    کاربر جدید
    رشته تحصیلی
    خلباني
    نوشته ها
    91
    ارسال تشکر
    115
    دریافت تشکر: 466
    قدرت امتیاز دهی
    197
    Array
    Messiah's: لبخند

    پیش فرض پاسخ : بوئينگ 727

    عروسكه بخدا
    هنوز پرواز نرفتين باهاش بدونين چيه
    يك قصه بيش نيست غم عشق و وين عجب ، كه هر از زبان كه ميشنوم نا مكرر است ...

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 6th December 2009, 07:16 PM
  2. خبر: بوئينگ 16 فروند هليکوپتر براي ارتش ايتاليا مي سازد toronto
    توسط diamonds55 در انجمن سایر موضوعات هوانوردی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 14th May 2009, 06:09 PM
  3. پرواز در بي وزني
    توسط pooriarezai7 در انجمن اخبار هوا فضا
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 8th April 2009, 09:16 PM
  4. خبر: سقوط يك فروند بوئينگ در روسيه 88 كشته برجاي گذاشت
    توسط diamonds55 در انجمن اخبار حوادث
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 14th September 2008, 01:11 PM
  5. خبر: سقوط يك فروند بوئينگ در روسيه 88 كشته برجاي گذاشت
    توسط diamonds55 در انجمن اخبار اجتماعی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 14th September 2008, 01:02 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •