دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: جنگ سالاران : قسمت دوم : وینستون چرچیل

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #1
    یار همراه
    نوشته ها
    2,548
    ارسال تشکر
    17,332
    دریافت تشکر: 8,680
    قدرت امتیاز دهی
    15646
    Array

    پیش فرض جنگ سالاران : قسمت دوم : وینستون چرچیل

    جنگ سالاران : قسمت دوم : وینستون چرچیل








    در عرصه سیاست هیچ کس مانند چرچیل در سقوط نازیها نقش نداشته است . او با احاطه ای که در سخنرانی و بالاتر از این تسخیر قلوب مردم بریتانیا داشت . چرچیل بریتانیا را در سخت تیرن دوران خود رهبری کرد و توانایی اش در عرصه سیاست پیروزی را از ان وی ساخت . اگر چه سیاست او امیزه ای از دروغ هایی بود که با واقعیات ترکیب میشد . او ماهرترین سیاستمدار دوران خود بود .



    سر وینستون لئونارد اسپنسر چرچیل در 30 نوامبر 1874 به دنیا امد . او در خانواده ای اصیل به دنیا امد که سابقه طولانی در کابینه بریتانیا داشتند . پدر وی راندولف نیز از سیاستمداران مشهور عصر خود بود . جد وی گئورگ اسپنسر نیز دوک مارل برو بود و انها هنگامی که چرچیل به دنیا امد هفت نسل بود که حاکم ان ناحیه بودند . او در 3 دانشگاه تحصیل کرد وبرای خدمت سربازی به هنگ تفنگداران هارو پیوست و بعدها در جنگ دوم بوئر شرکت کرد او در ان جنگ به عنوان گزارشگر جنگی خدمت می کرد ، اما در یک جن گاسیر شد . اما وینستون جوان توانست فرار کند و به بریتانیا برگردد. چرچیل همسر اینده اش کلمتنینو هوزیر را در سال 1904 دید . انها روز 12 سپتامبر 1908 در کلیسای سنت مارگارت وست مینستر با هم ازدواج کردند و در ماه ژولای سال بعد صاحب اولین فرزند خود به نام دیانا شدند و در 28 می 1911 چرچیل صاحب پسری شد که نامش را به احترام پدرش راندولف گذاشت . کمی پیش از شروع جنگ جهانی اول او صاحب سومین فرزندش سارا شد .



    از ورود به ارتش تا ورود به سیاست :
    پس از انکه وینستون جوان در سال 1893 هارو را ترک کرد ، در خواست پذیرفته شدن در اکادمی نظامی سلطنتی را داد . اگر چه در ابتدا او خدمتش را در رسته پیاده نظام انجام داد موفق شد در فوریه 1895 به عنوان افسر ستوان سواره نظام پذیرفته شود . علاقه او به جنگ او را در همان سال به کوبا کشانید تا از نزدیک شاهد جنگ های استقلال کوبا بین کوبایی ها و اسپانیایی ها باشد . در همانجا بود که وینستون عادت به کشیدن سیگار کرد . او سپس به امریکا رفت تا درباره سیاست مطالعه کند . او در ماه اکتبر 1896 به بمبئی فرستاده شد تا در جنگ بر ضد پارتیزان های هندی شرکت کند . توانایی وی در رهبری از همانجا سرچشمه گرفت و او در انجا به خوبی درخشید . او همچنین در سال بعد به یونان رفت تا شاهد جنگ های استقلال یونانا با ترک های عثمانی باشد . این مسافرت ها به مناطق مختلف جهان و دیدن روش جنگیدن کشورهای مختلف در اینده از او رهبری برجسته در جنگ ساخت . او در سال 1898 به مصر فرستاده شد تا در جنگ با قبایل سودانی شرکت کند و در انجا با 2 افسر اشنا شد که بعدها در جنگ جهانی اول با انها تعامل زیادی داشت ، یکی فرمانده اش سرلشکر کیچنر و دیگری ژنرال هیگ . او در 5 سپتامبر همان سال به بریتانیا برگشت تا همراه پدرش در عرصه سیاست شانس خود را امتحان کند ، اما وینستون جوان در تلاش موفقیت چندانی به دست نیاورد .



    چرچیل در 12 اکتبر 1899 به عنوان خبرنگار جنگی در جنگ دوم بوئرها شرکت کرد . او موفق شد مدال صلیب ویکتوریا را به دست اورد . هنگامی که او در یکی از مدارس انجا می گشت توسط بوئرها اسیر شد ، اما توانست از زندان فرار کند . او سپس بیش از 800 کیلومتر را پیاده تا خلیج طی کرد و توانست با یک قایق کوچک از مهلکه فرار کند و به بریتانیا برگردد.



    جنگ جهانی اول :
    چرچیل در سال 1905 به ستاد نیروی دریایی پیوست و تا سال 1914 که جنگ جهانی اول شروع شد به وزارت دریاداری بریتانیا رسید . در سال 1915 به دستور لرد کیچنر وزیر جنگ ، چریچل مامور شد تا ضربه ای را به عثمانی وارد سازد تا از فشار وارد بر روی روسها بکاهد . اولین مرحله جنگ علیه ترکها حمله به گالیچولی بود که چرچیل طرفدار جدی ان بود . او تعدادی از کشتی های قدیمی را اماد ه و عملیات را سازماندهی کرد ولی شکست عملیات موجب استعفای چرچیل از مقام وزارت دریایی شد که مورد قبول هم واقع شد . به این ترتیب نقش چرچیل در جنگ جهانی اول پایان یافت .



    جنگ جهانی دوم :
    نقش برجسته چرچیل در جنگ جهانی دوم اشکار می شود . چرچیل در کابینه چمبران ، وزیر دریاداری بود و پس از استعفای او ، وزیر بریتانیا شد . او علاوه بر ان فرماندهی کامل ارتش را در دست گرفت . چرچیل مخالف سرسخت هیتلر بود و حتی یکبار گفت : تنها ارزوی من در زندگی ، نابود کردن هیتلر است و این امر زندگی مرا بسیار اسان کرده است . اگر او به جهنم لشکرکشی کند ، من با علاقه دست اتحاد به سمت شیطان دراز خواهم کرد . من برای حفظ منافع بریتانیا حتی به او هم نزدیک می شوم . پس از تسلیم فرانسه ، بریتانیا تنها در برابر المان جنگید و این را مدیون نطق های اتشین چرچیل بود . او از تمام کشورهای جهان دعوت می کرد تا برای نابودی نازیسم با هم متحد شوند و به زودی سران محور ارزوی او را براورده کردند . ژاپن پای امریکا و المان پای شوروی را به جنگ کشاندند . اینک بریتانیا تنها نبود ، دول متفق به زودی جنگ را به پایان بردند و چرچیل توانست رویای زیباترین زمان زندگی بریتانیا را عملی کند .



    پس از جنگ :
    چرچیل پس از جنگ از مقام نخست وزیری کناره گرفت ، اما دوباره از سال 1951 تا 1955 نخست وزیر بریتانیا شد . سرانجام مرد خستگی ناپذیر بریتانیا در 24 ژانویه 1965 درگذشت . نبود بزرگترین سیاستمدار قرن بریتانیا ضربه شدیدی به ان کشور بود . او در وست مینستر هال دفن شد . به خاطر گرامی داشتن یاد وی به دستور ملکه 3 روز عزای عمومی اعلام و محافل سیاسی تا 10 روز تعطیل شدند . اگرچه چرچیل درگذشت همه بریتانیایی ها ، کشور خود را مدیون این مرد می باشد .



    منبع : ماهنامه جنگ افزار / سال 8 / ش 85


  2. 5 کاربر از پست مفید Joseph Goebbels سپاس کرده اند .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. بهار .. تابستون .. پائیز .. زمستون
    توسط Bad Sector در انجمن عکس های گوناگون
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 5th February 2011, 07:11 PM
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 29th November 2009, 02:51 AM
  3. وقتي ستون فقرات به ستوه مي‌آيد
    توسط MR_Jentelman در انجمن ارتوپدی و شکستگی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 18th September 2009, 09:53 PM
  4. خبر: منچستر ۳-۲ استون ویلا
    توسط FIREBOY در انجمن اخبار دنیای فوتبال
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 5th April 2009, 11:22 PM
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 17th November 2008, 03:04 AM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •