دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: چه موقع خانمي با ريزش موي الگوي زنانه كانديد مناسبي براي پيوند مو باشد؟

  1. #1
    یار همیشگی
    نوشته ها
    4,745
    ارسال تشکر
    13,936
    دریافت تشکر: 12,415
    قدرت امتیاز دهی
    766
    Array

    پیش فرض چه موقع خانمي با ريزش موي الگوي زنانه كانديد مناسبي براي پيوند مو باشد؟

    پس از اين كه مشخص گرديد كه دليل نازكي موهاي يك خانم ريزش مو با الگوي زنانه بوده و علت ديگري ندارد پيوند مو بايستي به عنوان يك درمان مد نظر قرار گيرد چه موقع يك خانم كانديد خوبي براي پيوند مواست ؟ شرايط لازم در اين مورد بين خانم ها و آقايان بسيار شبيه هم است وفقط در بعضي از موارد در خانم ها بايستي توجه بيشتري به عمل مي‌آيد بهترين راه براي رسيدن به پاسخ اين سئوال يك بحث از و صادقانه بين بيمار خانم وپزشك متخصص پيوند مو مي باشد. پيوند مو نبايستي با اغواگري به عنوان درمان ريزش مو به بيمار خانم تحميل گردد بلكه وي بايستي خود با فهم كامل دلايل توصيه پزشك اين كار را انتخاب نمايد و از سوي ديگر بيمار نبايستي در شرايطي كه پزشك انجام پيوند مو به وي توصيه نمي كند به او براي عمل فشار وارد آورد.

    تصميم به انجام پيوند موي طبيعي تنها بر پايه قضاوت و تشخيص حرفه اي پزشك پس از معاينه كامل بيمار و نيز برگزاري بحثي كامل و صادقانه مابين بيمار و پزشك كه در آن راجع هزينه عمل ، زمان عمل، جزئيات عمل، اثرات جانبي و عوارض احتمالي و نيز تاريخ مورد انتظار گفتگو صورت مي پذيرد.
    الگوهاي ريزش موي ارثي خانم ها متفاوت از الگوي مردانه هستند . ريزش موي ژنتيكي در خانم ها به صورت از مردان وبه شكل نازكي موها خود را نشان مي دهد در حاليكه در آقايان ريزش كامل مو ها (طاسي) بيشتر ديده مي شود ميزان و سرعت ريزش مو در تعيين اين كه يك خانم كانديد مناسبي برا ي پيوند مو مي‌باشد يا خير از اهميت بسزايي برخوردار هستند. پزشك متخصص پيوند مو با معاينه پوست و مو و نيز بررسي تاريخچة فردي و خانوادگي بيمار پاسخ سئوالات زير را مشخص مي نمايد.

    1- آيا تراكم موي موجود در ناحيه چه در حال و چه در آينده به اندازه كافي برا ي انجام پيوند و به عنوان يك روش درماني پايدار مي باشد يا خير ؟
    2- آيا در صورت انجام پيوند مو نتايج حاصله سبب بر آورده شدن انتظارات بيمار از لحاظ بهبود وضعيت زيبايي مي‌گردد عدم وجود تراكم كافي در ناحية سبب كنار گذاشتن پيوند مو به عنوان يك درمان انتخابي و پايدار براي ريزش موگردد.

    براي مثال در تعدادي از خانم ها الگوي ريزش مو با پيشرفت سريع مي باشد به طوري كه پزشك را در يافتن موي كافي در ناحيه دهنده پشت سر به منظور برداشت پيوند مو در نواحي كم پشت مو مشكل جدي مي سازد. ساير خصوصيات پوست و مو كه معمولاً پزشك آن ها را مد نظر قرار مي دهد عبارتند از : رنگ مو، جنس مو، و ميزان آن و نيز ميزان تفاوت رنگ پوست و رنگ مو. اين خصوصيات سبب مي گردد كه پزشك بتواند با استفاده از آن ها به حد اكثر راندمان بهبود و زيبايي بيمار دست يابد .

    در صورتي كه ناحيه دچار كم پشتي باشد ممكن است پيوند مو فقط بتواند سبب بهبودي وضعيت ناحيه گيرنده از لحاظ خصوصيات موها شود ولي تأثيري در بازگشت تراكم اوليه مو ها نخواهد داد نكته ديگري كه بايستي هم آقايان و هم خانم ها مورد توجه قرار دهند عبارت از: ميزان و سر عت كم پشتي موها ست.

    به طوريكه در مواردي كه سرعت ريزش مو بالا بوده و تراكم مو ها در ناحيه دهنده روبه كاهش است ميزان موي باقي مانده براي جبران ريزش موي آينده بسيار ناچيز خواهدبود در اين صورت پزشك و بيمار بايستي با واقع بيني در مورد ميزان تأثير و انتظارات ناشي از انجام پيوند مو در سال هاي آتي به بحث بپردازند و در اين صورت بيمار بايستي تعيين كند كه آيا نتايج پيش بيني شده ناشي از انجام پيوند مو براي وي توجيه كنندة زمان گذاشته شد هزينه تحميل شده و نيز ميزان ناراحتي ايجاد شده خواهد بود يا خير ؟

    خانم ها بيش از آقايان در معرفي تهاجم تصاوير تبليغاتي شامل ايجاد مو‌هاي با تراكم بسيار بالا هستند .تصاويري كه سبب مي‌گردند خانم ها چنين ذهنيتي را براي خود پس از انجام پيوند موي طبيعي متصور باشند اين تصاوير غير واقعي ممكن است هنگام جلسات مشاوره و مباحثة پزشك و بيمار در زمينه ذهني بيمار قرار داشته وچنين انتظاري را براي وي ايجاد كند در صورتي كه اين تصوّر نادرست بايستي با مشاورة واقع گرايانه از ذهن بيمار پاك گردد .

    در اكثريت موارد خانم هايي كه تحت علل پيوند موي طبيعي توسط يك پزشك متخصص ماهر و با تجربه قرار گرفته اند به ميزان بسيار بالايي از نتايج عمل خود راضي هستند .اين ميزان رضايت هم بواسطة تجربه و مهارت هاي تكنيكي پزشك و هم به دليل ايجاد يك انتطار واقعي براي بيمار قبل از عمل مي باشد كه با انجام پيوند مواو را به آن مرحله از رضايت مي رساند.

  2. 2 کاربر از پست مفید AvAstiN سپاس کرده اند .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. علفهاي مقاوم به علف كش
    توسط iranplant در انجمن علف های هرز
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 1st August 2015, 03:36 PM
  2. پروژه ی کامپیوتر : شبکه های محلی مجازی ( VLan )
    توسط Admin در انجمن پروژه های سخت افزار
    پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: 25th November 2009, 03:30 PM
  3. مقاله: آشنائی با raid، انوع آن و کاربردها
    توسط lida_star در انجمن بخش مقالات نرم افزار
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 22nd January 2009, 12:27 PM
  4. تصفيه آب در پالايشگاه
    توسط faridbensaeed در انجمن نفت ، گاز ، طراحی فرایند و مخازن هیدروکربوری
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 23rd November 2008, 09:52 AM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •