وودافون با امضای موافقتنامه ای بخش اعظم سهام "کریزی جان " فروشنده تلفن همراه استرالیا را خریداری کرد. به گزارش گروه اخبار "موبنا" به نقل از سایت "سلولارنیوز"، وودافون اعلام کرد : کسب سهام کریزی این امکان را در اختیار این شرکت می گذارد که فروش گوشی های این اپراتور را بالا تر برده و باعث گسترش دامنه فعالیت ها ی تجاری این اپراتور انگلیسی در خارج ازمرزهای اروپا شود.
وودافون گفت:بر اساس این توافق نامه، وودافون 120فروشگاه را در سراسر استرالیا در اختیار خود می گیرد.
یک مقام اگاه اعلام کرد: هنوز خبر دقیقی در مورد مبلغ مورد توافق در باره واگذاری سهام این شرکت استرالیایی به وودافون منتشر نشده است.
طی دو سال گذشته وودافون با کاهش فعالیت های خود در اروپا سرمایه گذاری هایی را در بازار ترکیه و هند انجام داده است.
این اپراتور تا پایان 2007 میلادی 252میلیون کاربر داشته است که 106میلیون نفر از این تعداد در اروپای شرقی ،خاورمیانه ،آسیا و آفریقا هستند.
تعداد کاربران در استرالیا تا 2007میلادی حدود 22میلیون مشترک و ضریب نفوذ تلفن همراه در این کشور 96.95درصد بوده است.
در این کشور6اپراتور ارتباطی وجود دارد.
همچنین در خبرها آمده است ، بخش سلامت و محیط زیست " کی دی اچ یی" در ایالت کانزاس آمریکا وب سایت موبایلی جدیدی را راه اندازی کرد.
به گزارش گروه اخبار خارجی " موبنا" به نقل از سایت اینترنتی " ویبو دات کام" ، این وب سایت اطلاعات مربوط به بهداشت و محیط زیست را از سراسر این ایالت جمع آوری کرده و روی سایت یاد شده قرارمی دهد که کاربران در هر زمان و از هر مکان می توانند به آن دسترسی داشته باشند.
این وب سایت توسط کارکنان kdhe و بنابه درخواست های مکرر کابران وسایل همراه به منظوردستیابی به اطلاعات یاد شده ، راه اندازی شده است.
استفاده از این وب سایت موبایلی با آدرس kdheks.mobi یا kdheks.gov برای تمامی کاربران مجانی است.
کاربران با مراجعه به این وب سایت موبایلی می توانند به بخش های اطلاعاتی گوناگون از جمله بخش اطلاعات ، بخش محیط زیست ، بخش سلامت و بهداشت ، بخش شمار تلفن های ضروری ، بخش نقشه ها / محله ها و دفاتر kdhe ، بخش راهنمای تلفن دسترسی داشته باشند.